Wróć do artykułów

Nowa ulga sponsoringowa

Autor

Kancelaria Pałucki & Szkutnik
21.10.2021

Rząd chce zachęcić firmy do współpracy z instytucjami kultury, klubami sportowymi czy uczelniami poprzez wprowadzenie nowej ulgi – ulgi sponsoringowej. Przedsiębiorcy mają zyskać możliwość dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania 50 proc. kosztów poniesionych na te cele.

Ulga sponsoringowa to propozycja rządu w ramach nowelizacji podatkowych wynikających z tzw. Polskiego Ładu. Jej głównym celem jest zapewnienie instytucjom kultury, sportu oraz uczelniom dodatkowego finansowania ze strony prywatnych firm. Dla przedsiębiorców będzie to natomiast zachęta, która pozwoli im szerzej realizować cele marketingowe i CSR-owe.

Obecnie przedsiębiorcy mogą poniesione wydatki w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Po zmianie dojdzie dodatkowa ulga odliczająca od podstawy opodatkowania 50 proc. poniesionych kosztów. Co ważne, ulga ma dotyczyć każdej formy prowadzenia działalności gospodarczej, także jednoosobowych działalności. 

Przykład

Przedsiębiorca sfinansował stypendia sportowe, oferując klubowi sportowemu 50 tys. złotych. Do kosztów uzyskania przychodu wliczy zatem 50 tys. złotych, a 25 tys. złotych odliczy dzięki uldze sponsoringowej od podstawy opodatkowania.

Zdaniem przedstawiciela Ministerstwa Finansów, w przyszłym roku firmy zaoszczędzą dzięki uldze ok. 100 mln złotych. Nowym rozwiązaniem mają zostać objęte wydatki poniesione od 1 stycznia 2022 roku.